Známé i neznámé údery na klienty jednotlivých bank se šíří nezdolnou rychlostí. Nejčastějším kanálem bývá e-mail, který uživatel
internetového bankovnictví dostane, s výzvou aby si aktualizoval svoje přihlašovací údaje, nebo ověřil svůj účet. Vítězstvím pro takovéto hackery, je vylákat z uživatelů co nejvíce osobních údajů a samozřejmě přihlašovací údaje k účtům a zneužít je pro své obohacení.


Pro důvěryhodnost jsou většinou emaily ve stejném vzhledu jako od banky. Na první pohled člověk vůbec nepozná, že se jedná o falešné výzvy. Pokud neopatrný uživatel klikne na link v emailu, dostane se na podvodné stránky, kde jsou po něm požadovány důvěrné informace.


Jak se tedy může uživatel bránit? Nejčastějším doporučením je opatrnost. V nejlepším případě je dobré na takové emaily vůbec nereagovat. Pokud uživatel přesto klikne na uvedený link, podvodné stránky je možné poznat podle zobrazované adresy. V adresním řádku je adresa, která nepatří organizaci, jejichž stránky se snaží napodobit. Může jít o zcela jiná slova i čísla, ale může se stát, že jde o na první pohled totožnou adresu, jako při normální činnosti v internetovém bankovnictví, kde jsou přehozená či zdvojená písmena.


Při bránění útokům je dobré mít aktualizovaný operační systém a používat antivirový program. Vždy je ale důležité mít na mysli, že internet dává velký prostor pro vyvíjení různých škodlivých aktivit. Pokud Vám bude připadat, že jste obdobný email obdrželi, nebo že Vaše internetové bankovnictví vykazuje nestandardní chování, ukončete svoje kroky a kontaktuje svojí banku.